2014/11/23

Ciasteczka cytrynowo kokosowe - Pandy

Składniki:
Na ciasto:
- 2 szkl mąki pszennej
- 1/2 szkl wiórek kokosowych
- 3/4 szkl cukru pudru
- skórka starta z 1 cytryny
- sok z połowy cytryny
- 2 żółtka
- 100g masła
Na lukier:
- 2 białka 
- około 300g cukru pudru
- 2-3 łyżki soku z cytryny
- barwniki spożywcze (czarny, różowy)

Sposób wykonania:
Ciasteczka:
Mąkę pszenną mieszamy z cukrem pudrem, wiórkami kokosowymi i skórką z cytryny. Następnie dodajemy pozostałe składniki i wyrabiamy gładkie ciasto, zawijamy je w folię spożywczą i wstawiamy na minimum pół godziny do lodówki. Schłodzone ciasto wałkujemy na grubość około 5mm i wycinamy ciasteczka. Ja się posłużyłam papierowymi wzorami i wycięłam ciasteczka małym nożem. Z pozostałego ciasta  wycięłam okrągłe ciasteczka.  Ciasteczka układamy na blasze wyłożonej papierem do pieczenia i wstawiamy do piekarnika nagrzanego do 180st.C na około 15-20 minut. Ciasteczka studzimy.
Lukier:
Skorupki jajek dokładnie umyć i wyparzyć białka wkładamy do miski miksera i lekko ubijamy na najniższych obrotach gdy białka się spienią cały czas wolno miksując dodajemy cukier puder, masę miksujemy jeszcze około 10 minut. Gdy będzie gładka dzielimy ją na dwie części i do jednej dodajemy czarny barwnik spożywczy. Przekładamy lukier do worków cukierniczych i dekorujemy nasze ciasteczka według przygotowanych wzorów. 







 
       

4 komentarze:

  1. Ale urocze! Aż szkoda jeść, takie śliczne :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Aż boję się myśleć ile pracy włożyłaś w dekorację. :) Są przepiękne!

    OdpowiedzUsuń
  3. Cuda! Na pewno nie uda mi się takich zrobić, ale miło popatrzeć :D

    OdpowiedzUsuń